Hej alla Spårar- och Upptäckarscouter i Hammarby sjö!

Helgen 5-6 april är det dags för vårens övernattning. Denna gång åker vi till Ålstäket, som ligger på Värmdö och är Värmdö sjöscoutkårs hus.

Max deltagarantal är 50 personer (inklusive vuxna), först till kvarn gäller…….. Sista anmälnings- och betalningsdag är tisdag 1 april. Vi behöver många vuxna som hjälper till för att kunna genomföra denna övernattning.  Se nedan hur du anmäler dig.

Du anmäler dig/er och betalar genom att:

1. Ladda ner kombinerad anmälningsblankett och hälsokort (en blankett/hälsokort per person) till din dator: blankett för scout hämtar du här , för vuxen här. Fyll i dessa worddokument på din dator, spara och bifoga i ett mejl till följande mejladress: kari.ekan@telia.com. När din/er anmälan har blivit registrerad får du en bekräftelse på att din/er anmälan blivit emot-tagen.
  2. Samtidigt med att du skickar in anmälningsblanketten/hälsokortet, betalar du in övernattningsavgiften på kårens pg 407 81 79-1. Övernattningsavgiften är 200 kr/person. Skriv ”Övernattning april 2014”, samt namn på deltagarna, så att kassören vet vem som har betalat in avgiften. OBS! Det räcker inte att bara betala in avgiften, anmälnings-blanketten/hälsokortet måste också skickas in. Om avgiften betalats in och det visat sig att ni anmält er efter att maximalt antal deltagare redan uppnåtts, kommer givetvis avgiften att betalas tillbaka.

OBS 1 – De Spårarscouter som är under 10 år måste ha en vuxen med sig.

OBS 2 –  Minst 20 anmälda Scouter behövs för att övernattningen kommer att genomföras.

Mer praktisk information med tider, samlingsplats osv., kommer till dem som har anmält sig.

Vad behövs?: Kläder efter väder (tänk på att vi kommer att vara ute mycket), kängor/stövlar, sovsäck, underlakan/örngott, liggunderlag/luftmadrass, pyjamas, inneskor/tofflor, hygienartiklar, handduk, kåsa/mugg/ tallrik(plast)/ bestick, ev. scoutkniv, ev. fick/pannlampa, scoutskjorta, halsduk och sölja – för dem som har.

Som vanligt har vi mobildagis och mobilerna får användas efter behov. Elektroniska spel/paddor etc. lämnar vi hemma den här helgen.

Avbokningsregler:

Ev. avbokning görs skriftligen på adress kari.ekan@telia.com. Vid avbokning senare än 2 april, kommer full avgift att tas ut.

Frågor: Yvonne/Ekan 08-97 40 43 bostad, 070-82 82 034.

Välkommen till vårterminens övernattning!!!