solnedgång kårlägret 2018

Solnedgång över kårlägret på Vindalsö, Augusti 2018

Sunnan

Välkomna till en spännande termin med spåraravdelningen Sunnan! För vissa är det första terminen och för några den tredje. Anpassa kläder efter väder och ta gärna med en pannlampa eller annan ficklampa till våra möten då det blir mörkare och mörkare på kvällarna.

Du behövs!

Scouterna ger barn och unga från alla delar av samhället chansen att uppleva äventyr tillsammans och växa som individer. För att klara detta behöver vi sex stycken extra vuxna per möte!

Landperioden (mellan höstens båtupptagning och vårens sjösättning)

Mötestiden är (om inget annat anges i programmet) måndagar 18.30 till 20.00 och samling sker vid G1 (GlashusEtt Lugnets Allé 39).  Den som äger en scoutskjorta har på sig den. Bra om scouter tar med sittunderlag till utomhusmöten, överdragsbyxor kan också räcka.

Närvaro

Man behöver inte meddela innan möten om scouten eller vårdnadshavaren kommer eller inte såvida inte vårdnadshavaren har en uppgift på mötet, t.ex. skeppare eller extra vuxen (om du har lovat att ställa upp ligger det på ditt ansvar att hitta en ersättare). Om barnet vill sluta eller ta ett uppehåll så behöver vi veta det så snart som möjligt.

Avdelningsledare

• Tinna Joné, 0709700401, tinna.jone@uniarts.se

Sjöperioden (efter sjösättning, fram till båtupptagning)

Mötestiden är 18.00 till 20.00 och samling sker vid Aborrberget (d.v.s. på berget precis ovanför vår brygga där båtarna ligger). Vi kommer troligtvis segla på måndagar då Nordan som vi delar dag med kommer troligtvis kommer segla på onsdagar. Vi vet ännu inte riktigt hur våren kommer se ut men det fortfarande långt dit  🙂

Trygga möten

Vi kommer inom kort beställa konton till alla föräldrar för att kunna logga in och genomföra kursen. Vi återkommer!!!

För alla personer över 15 år som är deltar i verksamhet med barn inom scouterna är det obligatoriskt att genomföra webb-kursen Trygga Möten. Det är en kortare kurs inriktad på hur vi på bästa sätt säkerställer att vår verksamhet utgör en trygg miljö för barnen.

Webb-kursen Trygga möten

Sidansvarig:  tinna.jone@uniarts.se